زهرا صبری ـ که با نمایش "طوطی پر" در یازدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک حضور دارد، با بیان این مطلب به روابط عمومی جشنواره گفت: صمیمیت مسئولان جشنواره و گروههای شرکتکننده یکی از ویژگیهای جشنواره یازدهم است و عامل آن حضور مثبت و مؤثر جواد ذوالفقاری است؛ علاوه بر این حضور دیگر دوستانی که در کنار ایشان هستند نیز این فضای مثبت را تشدید کرده است.
زهرا صبری ـ که با نمایش "طوطی پر" در یازدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک حضور دارد، با بیان این مطلب به روابط عمومی جشنواره گفت: صمیمیت مسئولان جشنواره و گروههای شرکتکننده یکی از ویژگیهای جشنواره یازدهم است و عامل آن حضور مثبت و مؤثر جواد ذوالفقاری است؛ علاوه بر این حضور دیگر دوستانی که در کنار ایشان هستند نیز این فضای مثبت را تشدید کرده است.
به عنوان یک کارگردان نمایش عروسکی، شوراییشدن جشنواره یازدهم برای من اتفاق خوشآیندی است.
زهرا صبری ـ که با نمایش "طوطی پر" در یازدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک حضور دارد، با بیان این مطلب به روابط عمومی جشنواره گفت: صمیمیت مسئولان جشنواره و گروههای شرکتکننده یکی از ویژگیهای جشنواره یازدهم است و عامل آن حضور مثبت و مؤثر جواد ذوالفقاری است؛ علاوه بر این حضور دیگر دوستانی که در کنار ایشان هستند نیز این فضای مثبت را تشدید کرده است.
وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی جز کمبود وقت ندارد، گفت: به نظر من یک کار عروسکی باید وقتی به معرض نمایش درآید که حدود یک ماه از تکمیل کار گذشته باشد، اما من تمام تلاشم را میکنم تا بالاترین درصد آمادگی را به دست آورم. به نظر من تنها راهکار برای رفع این مشکل برنامهریزی است. یک جشنواره خارجی از هم اکنون مرا برای برای سال آینده دعوت کرده و حتی برای انتخاب سالن و دیگر شرایط از طریق ایمیل مکاتبه میکنند. چه اشکالی دارد از نکات مثبت جشنوارههای خارجی الگوبرداری کنیم و برنامهریزی یکساله داشته باشیم؟
وی در مقایسه جشنواره یازدهم با جشنوارههای تئاتر عروسکی گذشته، گفت: با اینکه نسبت به دو سال پیش وقت کمتری داشتیم اما نسبت به دوره قبل بودجه بهتری دریافت کردیم.
صبری درخصوص پیشرفت کارهای عروسکی و سطح آموزشی این گونه نمایشی گفت: دعوت از گروههای خارجی و اعزام گروهها به خارج از کشور، جدی گرفتن دانشجویان و هنرمندان عروسکی و برپایی کارگاههای آموزشی در طول سال، حتی در شهرستانها تأثیر بسزایی در ارتقای سطح جشنواره تئاتر عروسکی داشته است؛ ضمن اینکه بیشتر دست اندرکاران تئاتر عروسکی افرادی صبورند که اگر به آنان توجه شود خالق آثار ارزندهای خواهندبود.
وی با اشاره به نبود امنیت شغلی در فعالیت تئاتر عروسکی گفت: کارگردانان نمایشهای زنده هر شش ماه با رد یا پذیرفتهشدن کارشان تأمین میشوند اما هنرمندان عروسکی نه تنها از این لحاظ بلکه از لحاظ عواملی مثل زمان، سالن، بودجه و ... امنیت ندارند. همواره گفتهام هنرمند تئاتر عروسکی مثل "کوزتی" است که هیچ وقت "ژان وال ژانی" به دادش نمیرسد!
وی در پایان توجه رئیس مرکز هنرهای نمایشی به تئاتر عروسکی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم زین پس نسبت به تئاتر عروسکی مثبتتر از گذشته عمل شود.